И лон Мъск е много неща, като едно от тях е и ръководител на Tesla – компанията, която в голяма степен даде първоначалния тласък на електрическите автомобили. Като такъв, логиката е, че разбира много от всеки аспект на тези превозни средства.
Една от най-важните сфери на електричките са батериите. И през годините Tesla действително положи много усилия в развитието им. Компанията си направи свои заводи за производство на батерии и разработва собствени захранвания.
Въпреки това, не всички смятат, че Мъск разбира какво прави. На това мнение е и основателят и настоящ изпълнителен директор на компанията CATL (Contemporary Amperex Techology Limited) Робин Зенг, съобщава InsideEVs. CATL е най-големият производител на батерии в света, като продукцията му се използва от много електрически автомобили.
Зенг не спестява критиките по адрес на Мъск. И за разлика от мнозина, му ги е казал лично. Повод е била новата цилиндрична батерия 4680 на Tesla.
Компанията залага много на този проект, като вече е произвела 100 млн. такива клетки, като увеличава капацитета на производство до 495 000 клетки на ден – достатъчни за 368 Cybertruck-а. Според Занг обаче цилиндричните клетки са обречени на провал и грешен ход.
„Имахме много голям дебат с Мъск. Обясних му, че тези батерии никога няма да бъдат успешни и ще са провал. Той мълчеше. Не знае как да направи батерия. Става дума за електрохимия. Той е добър в чипове, софтуер, хардуер, в механичните неща“, казва Занг пред Reuters.
Занг не спестява и още критики на Мъск. „Неговият проблем са свърхобещанията. Говорих с него. Може би нещо ще е готово след 5 години, но той казва – две години. Попитах го защо, той отговори, че иска да натиска хората да работят.
Вероятно самият той също мисли, че са нужни пет години, но ако му повярвате като каже „две“, ще имате големи проблеми. Все пак посоката е вярна“, допълва Жанг, имайки предвид обещанието на Мъск, че роботаксито ще е готово през 2026 г.